ŞOK! 1 AYDA İNGİLİZCE KONUŞTURUYORUZ. NASIL MI? TIKLAYIN!

Yerli Filmler

Yeşilçam Klasikleri

Yerli Diziler


Reklamı Geç
;

Selam

27 Temmuz 2010 01:10:01

Buna gerçek bir savaş denilemez. Platonun ve benzeri eski yunanların sözlerine bakıp truva dır 300 spartalıdır vs bu tarz hikayelerin gerçek olduğuna dair hiçbir kanıt bulunmamaktadır. Keza çok abartılı tarihi ve anlatımı ile gerçeklikten çok uzak oldukları aşikardır. Aksine, o tarihteki pers imparatorluğunun ordularının gücünü ele alınca savaşın binlerce pers ile 300 helenin arasında değil, bunun tam tersi bir rakamda cereyan etmiş olması daha muhtemeldir. Günümüzün tarihçileri özellikle platon’u ırkçı ve aşırı ırkçı sparta hayranı yapısından dolayı açık toplumun ilk gerçek düşmanı olarak nitelerler.
Bunun dışında, filmi sadece film olarak izleyecekseniz izleyin ben sadece “Gerçek bir hikayeyi anlatan bir film” cümlesini düzeltmek istedim.


Babek

27 Temmuz 2010 03:44:35

GuzeL biR fiLM di!


Tarihci

27 Temmuz 2010 04:01:00

Selam Bey, acaba Heredot Tarihi´ni okudunuz mu, orada bu savasalarin hepsine en detayina kadar yer verilmis. Objektif olarak Perslileride, Yunanlilari da, Spartalilarida Kral Leonidas ile kahramanligi da etraflica islenmis. Yazmak sorumluluk isteyen bir istir, iskembeden atmak ise ayip.

Yine de selamlar, ve tesekkürler bu tür filmler insanlardaki tarih sevgi ve merakini artiran önemli filmlerdir. Vesselam


Selam

27 Temmuz 2010 05:28:03

Tarihçi bey.
Benim işkembem hakkında oldukça bilgilisiniz sanıyorum. Ancak ne yazıkki konu benim işkembem değil onu istediğiniz başka bir zamanda görüşelim isterseniz.
Gelelim sizin söylediğinize. Detaylı yazılmış olması yazılanın gerçek bir tarih olduğunu göstermiyor. Helen kültürüne bakarsanız bütün tanrıların hayat hikayesi de zaten çok detaylı. Sizin mantığınıza göre bu, zeusu afroditi herkülü veya helenistik hikayelerin geri kalan tümü gerçek olmalı. Keza yazarın yüzüklerin efendisi romanını yazarken gösterdiği ihtimam ve detaylardaki pürüzsüzlük de bize elfleri orcları hobitleri gerçek olarak algılamamız ve o atmosfere girmemiz için veriliyor. Ama siz buna gerçek diyorsanız sadece işkembe değil, sindirim sisteminizin tümünün çok iyi çalıştığı anlaşılıyor. Tarih objektiflik gerektirir, bir tahta at ile şehirlerin zapt edileceğine inanıyorsanız (hele ki öyle bir devirde!) üstelik buna sadece bir kişi dedi diye inanıyorsanız! süpermen, demir adam, örümcek adama da inanmanız gerekiyor zira örümcek adamı hiç olmazsa gözünüzle de görüyorsunuz.
Saygılarımla


rocheas

27 Temmuz 2010 08:47:49

süpersiniz yaa yorumlarınız filmin önüne geçti :))


beton

27 Temmuz 2010 08:50:28

bende selama katılıyorum gerçek bir hikaye olarak geçmemesi lazım. efsane olarak denebilir.


mert

27 Temmuz 2010 14:50:33

arkadaşım sparta ve preslilerin mücadelesini heredot ayrıntılı olarak kaleme almıştır yani belgesi bulunmaktadır.


DeJLiKaNJLI

27 Temmuz 2010 18:04:38

SELAM KArDEŞİMe KATILıyoruM … TARİH BİRİlERİNİ AlÇAktıp birilERini yükselterek yok olur TARİh De objektif olacaksınız… BU GİBİ FİlmLer çok piYasada… YALaN YANLış İŞlER … TARİHçi :)


Muhittin

27 Temmuz 2010 18:27:12

Yorumlar güzel cidden teşekkürler


fatih

27 Temmuz 2010 18:39:39

selam dostlarım bende kesınlıkle ınanmıyorum ole bi tarih olamaz 300 adam koca bi orduya fılmlerle ınsanlara ustunluk saglıyor dıger gucler neden osmanlı tarıhıyle ılgılı fılm yapmıyorlar ıstanbulujn fethı canakkale zaferı sanırsam yaptırmıyorlar en son kevın cosnerle canakkale zaferı cekılcekti anlasmalardan dolayı ızın cıkmadı normalde bakarsanız fılm dımı ama buda acıkca gosterıyokı ınsanlar fılmlerden cok etkılenıyo kımsenınde osmanlı yada turk zaferlerınden etkılenmesını ıstememelerınden kaynaklanıyo galıba sunu belırteyım cok bılgılı degılım ole ıcımden geldıgı gıbı dusuncemı yazdım bılgınız olsun


Ibrahim

27 Temmuz 2010 19:52:54

Dear Admin
Reklamdan zar zor seyredebildik reklamlari kapatamiyoruz bun bile zorla yaziyorum ilginize

Tesekkurler


Psikolojikmaniaq

27 Temmuz 2010 20:43:48

Merhaba Ibrahim,

Site Ortasında Yer Alan Reklamda “KAPAT” Butonu Yer Almaktadır. Butona Tıklayarak Reklamı Kapatabilirsiniz. Bunun Haricinde Film Kısmında İzlemenizi Yada Yazmanızı Engelliyecek Bir Reklam Bulunmamaktadır.

Saygılarımla,
Site Yönetimi
Psikolojikmaniaq


xXx

30 Temmuz 2010 04:02:44

(Selam demiş ki: 27 Temmuz 2010 || Saat:01:10
Buna gerçek bir savaş denilemez. Platonun ve benzeri eski yunanların sözlerine bakıp truva dır 300 spartalıdır vs bu tarz hikayelerin gerçek olduğuna dair hiçbir kanıt bulunmamaktadır. Keza çok abartılı tarihi ve anlatımı ile gerçeklikten çok uzak oldukları aşikardır. Aksine, o tarihteki pers imparatorluğunun ordularının gücünü ele alınca savaşın binlerce pers ile 300 helenin arasında değil, bunun tam tersi bir rakamda cereyan etmiş olması daha muhtemeldir. Günümüzün tarihçileri özellikle platon’u ırkçı ve aşırı ırkçı sparta hayranı yapısından dolayı açık toplumun ilk gerçek düşmanı olarak nitelerler.
Bunun dışında, filmi sadece film olarak izleyecekseniz izleyin ben sadece “Gerçek bir hikayeyi anlatan bir film” cümlesini düzeltmek istedim.)

gercek yada degıl 2007 yapımı 300 spartalıda gercege dayalı degıldı fılm superdı efektler falan.. ona bakarsan hero da adamlar ucuo xD


ORHAN

31 Temmuz 2010 05:46:59

cANIM ARKADASLARIM BU YAPILAN FİLMİN TARİHÇESİNE NEDEN BU KADAR TAKILIYORSUNUZ ADI ÜSTÜNDE BU BİR FİLM EGER BU GERCEGE BİRE BİR OLSAYDI ADINA FİLM DEGİL BELGESEL DENİRDİ (SAYGILARIMLA)


ugur

4 Ağustos 2010 07:53:25

Selam arkadaşımın dediklerimi biraz dikkatimi çekti, en azından truvanın (Dibimizde, çanakkale’de hatıraları bulunan kültürün) bile yalan yanlış oldugunu dusunmesi cok ilginç, o kadar iyi bildiğini sanmanı belki anlayabilirim ama bu düşüncen ile tarihi gerçekleri en azından bazı tarihi gerçekleri “palavra” olarak nitelendirmene anlam veremem. Çok iyi biliyorsan eğer ki o kadar bilmediğinden anca bir film yorumları arasına yorum yazabildin git araştır, bilimsel olarak gerçek mi değil mi peşinden koş, ondan sonra çık de ki “işte kanıtlarım, öyle bir şey yok” de ama oturdugun yerden film hakkında yorum istenen bölüme (özür dileyerek ve sansürlenmemesini rica ederek) kıçından uydurdugun bilgileri buraya yazmak gerçekten bilen bir insanın yapacağı bir iş değildir. “ağzı olan konuşuyor” lafını bilimsel olarak doğruladın ayrıca ;)


Aleykümselam

5 Ağustos 2010 11:02:52

Uğur kardeşim sende çok boş konuşmuşsun yaa. Eski yunandan gelen bütün tarihi bilgiler tekil şahıslar üzerinden gelir yani ahmetin yazdığını mehmet yazmaz, e yanıbaşımızda çin gibi ilim irfan sahibi yazmayı çizmeyi tarih tutmayı bilen bir millet olmadığına göre de sen herodot’un yazdığının doğru olduğunu nereden bileceksin? Herodot senin o güzel Türkçen ile rücu buldurduğun “Kıçından uydurmadı” ise, selam zaten yeni bir şey söylememiş ki herodot’un üstüne bişey uydurmuş olsun. Dibimizdeki Truva’nın hangi hatırası? hangi kalıntısı? varmış ki bana da anlatırmısın. Herhalde arkeolog ve araştırmacıların bulamadığı bişeyi buldun ki hakaten tahta atı doğrulayacak bir delil var elinde, çok merak ettik umarız ilk fırsatta bize de gösterirsin. Saçma sapan duygusal introlar yapacağına gerçek bir laf et ki okuduğumuza değsin de bi,şeyler öğrenelim.
Ağzı olan konuşuyor değilmi canım kardeşim? :)))


Aleykümselam

5 Ağustos 2010 11:27:34

Şimdi wikiden sana alıntı yapayım hemen. Hani şu çok ayrıntılı olarak anlatılmış Truva savaşı’nın ayrıntılı hilayesinden!

—–
Sparta Kralı Tydareus’un kızlarından biri olan Helen,dünyanın en güzel kızlarından biri idi. Annesi Leda’dır. Zeus kuğu şekline girip Leda’yı kaçırmıştır.
——

Ya niye inanmıyorsun?, adam kuğu olmuş işte!. Dikkat et! bu senin hikayesine güvendiğin adamın, hikayesinde ettiği mega üstü kelamlardan sadece bir tanesi! daha achilles’in yarı tanrı, aşil tendonu dışında başka yerden öldürülemeyeceği mega kısımlara gelmedim bile. Hikayenin geri kalanına inanıyorsan bunlara da inanacaksın arkadaşım.

———
Tanrı Zeus ile Leda’nın kızı Helena evlenecek yaşa gelince Akhaların önde gelenleri Tündareos’un sarayına giderler. Burada Tündareos ya da Helena’nın seçimiyle, Menelaos Helena’nın kocası olur. Daha sonra Tündareos ölünce Sparta Krallığı Menelaos’a kalmıştır. Efsaneye göre, savaşın nedeni ise Iolkos Kralı Pelans ile Thetis’in düğünlerine davet edilmeyen kavga tanrıçası Eris’in, sinirlenip bir oyun düzenlemesi ve Hera, Afrodit ve Athena’nın oturduğu ziyafet sofrasına, üzerinde ‘en güzele’ yazılı bir elma atmasıyla başlar. Elmanın kimin olduğu üzerine 3 güzel tartışmaya başlarlar ve Zeus’tan bu sorunu çözmesini isterler. Zeus işin içinden çıkamayınca, çareyi Troya Kralı Priamos’un oğlu Paris’i rehber ilan etmekte bulur

———

Vs diye devam ediyor hikayemiz.
Sen şimdi şu üsttekileri oku ve bana truva savaşının gerçekten bu aklı selim vatandaşın anlattığı gibi olduğunu deliller ile açıkla lütfen. Artık milattan önce 500 lü yıllara ait olduğu iddia edilen bir savaşın gerçe kanıtlarını nereden bulursun ben bilemem. Ama Zeusa bir sor istersen belki bikaç bişey saklamıştır!

Keza MİLATTAN ÖNCE 480 li yıllarda cereyan eden veya ettiği iddia edilen 300 spartalı filminin hikayesi heredot tarafından aktarılmaktadır. 250.000 (Yazıyla: İKİYÜZ ELLİBİN) kişilik pers ordusu 300 kişilik sparta (bölüğünü) yenemiyor. La havle diyorum ben buna sadece. Aklınız başınızda mı?. Herodot’u yiyim size bişey olmasın. Elbette ki helen uygarlığını yüceltmek için hamle yapacağım diye b.kunu çıkarmış bu o kadar açık ve net ki. Ancak ne cahilliktir ki bazı andavallar da buna tarihi bir gerçekmiş sanıyor. Milattan önce 500 lerin gerçeği!!! TERMOFİL SAVAŞININ TARİHTEKİ VARLIĞI TAMAMEN HEREDOT’UN MASALINA DAYANIR. Tarihçi ve uğur isimli arkadaşlar başkalarına okuyun da öğrenin diyeceklerine kendi cahilliklerini törpülesinler.


ugur

6 Ağustos 2010 08:37:21

aleykum selam kardeşim, bana boş konuşuyor diyorsun ama seninde boş konuşmadığını iddia edemem. Heredot doğru yazmış yanlış yazmış beni ilgilendiremez, bunun olduğunu söylesem bile şüphe’den başka bir şey değildir. O zaman her filozof’un dediğine şüphe ile yaklaşalım, o zaman demezmiyiz ne malum zamanında isa’nın göğe yükseldiği? ne malum Hz. Muhammed (s.a.v) in ayı 2 ye ayırdığı, sence bu mucizelerede “saçma” demezmiyiz. Bence sende çok boş konuşuyorsun. Dediğim gibi o kadar bilginiz varsa (olan varsa ki sizde pek yok belli) gidin araştırın sizde kanıtlayın öyle bir şey olmadığını, sonra çıkın deyin “bilimsel olarak araştırdık öyle bir şey yok, heredot sallamış kafadan” deyin, tutupta film in altına yorum yapılan bölgede çok bilmişlik taslamayın. Ağzı olan konuşuyor, sende bundan farksız değilsin ;)


ugur

6 Ağustos 2010 08:44:51

Arkadaşım ergenekon destanındada demir dağını bizler eritip çıkıyoruz, orda gerçekten demir bir dağmı var? senin aklın bunu böylemi düşünüyor. Orada çeşitli zorluklar olduğu kastediliyor. Oradaki yazıda her 2 ve üstü yaş grubuna ait insanın anlayacağı gibi ( ki sen hangi aralıkdasın çözemedim gerçekten) abartı ve eski yunan saçmalıkları eklenmiş. Neticede eski yunanlılar olan her olayı tanrılı manrılı fantazili bir şekilde anlatmıyorlar mı? “Sakla zamanı gelir zamanı” lafını duyup SAMAN SAKLAMAYALIM!!! o lafın demek istediğini alalım… Ayrıca madem öyle bir savaş yok neden tarih ile ilgili bir bilim adamı çıkıp ıspatlar sunup yalanlamadı? Anca sizler gibi birşey bildigini sananlar cıkar, film hakkında yorum yapılması istenen bölüme “öyle bir şey yok, benim dedem dedi” gibi dayanaklarla kuyuya taş atar. Altı çizili “Kuyuya taş atar”. Uğraşsın 40 akıllı…


Aleykümselam

8 Ağustos 2010 03:43:02

Onca kelamı boşa etmişiz, cahil geldim cahil gideceğim diyor inatla vatandaş. Yolun açık olsun o zaman, diyecek başka lafım harcayacak başka vaktim yoktur odun yontmak için.


ugur

8 Ağustos 2010 06:01:16

saçmalayan ben değilim arkadaşım, arkeolojik çalışmalarda şehirin kalıntıları bulunmuş, tek diline bahane uydurdugun heredot değil homeros vb. bir kac filozofda bu olaydan bahsetmişler. Bence bol kitap okumalısın, fazla bilim kurgu izliyorsun. olaylara at bakışı bakıyorsun. benim cahil olduğuma karar veremeyecek kadar da cahilsin, kendi cahilliğin ile mücadele et, benimki seni ilgilendirmez.
Olan bir savaşa olmadı denir bende derim bu o kadarda önemli bir şey değil ama dikkat etmek lazım zamanla her gerçeğe müdahale etme alışkanlığı kazanabiliriz. cahil gelmişşsin cahil gidiyorsun… yolun acık olsun.


YETERbe

9 Ağustos 2010 21:48:52

allah için her filmin yorumunda aynı sey . biraz su kavgacı ruhunuzu kenara bırakın film izleyin iyi yda kötü ne bu ? herkes birbirine laf atıyo


Ömer

18 Ağustos 2010 14:32:40

Ya arkadaşlar yapmayın yazılanların çoğu doğrudur nasıl alpaslan 30 bin askeriyle koca bi haclı ordusunu devirdiyse adamda 300 kişiyle kaç bin adamı kesiyo hem size bişey daha söyliyim spartalılar eskiden osmanlının bulunduğu topraklarda yaşıyorlardı bağımsız yaşıyorlardı anladınızmı?


battallgazi

26 Ağustos 2010 05:23:07

bence eski tarihçiler yada tarihi yazanlar gelecek kuşakların onlardan gurur duyması ve övgüyle bahsetmesi için birazcık abartmış olamazlar mı yani…?


özkan

9 Eylül 2010 14:47:42

bence filmmm süper kım nederse desinn


özkan

9 Eylül 2010 14:51:48

çırkınmiş laaaaaaa buu başka 300 spartalıymış .s izlemynn :d.d.


fatih

23 Ekim 2010 17:47:30

uğur kardeşim sonuna kadar sana katılıyorum.belki tamamı doğru deyildir ama 300 spartalı efsanesi vardır. ve truva atına tahta at deyip geçen arkadaşım adam hikaye uydurmuş kanıtlamak için okadar büyük bir at yapmış demeyemi çalışıyorsun?


king

3 Kasım 2010 22:50:51

tartışmalardan çıkardığım sonuç.. bir deli kuyuya taş atıyo kırk akıllı çıkaramıyor..:)) la boşverin


ahmet

3 Ocak 2011 20:09:16

admin bazı filmleri açıyorum durduruyorum dolsun die ama film kendiliginden oynuyor ekranda durmus gözküyor ma sesler geliyor neden kaynaklanıyor


@bracadabr@

24 Şubat 2011 13:21:25

ugur arkadasimiza katiliyorum…..
hic bir bilim adami cikip bu olayin gercekte yanlis olabileceyini soylemedi….simdi siz cikip neler diyorsunuz….
Leonidasin bir sozu varama goruyorum ki siz coktan unutmu$sunuz….


ali

30 Ocak 2012 00:31:31

kesin sesinizide adam gibi filmi izleyin


* Lütfen yorum yazarken Türkçe imla ve yazım kurallarına dikkat ediniz.



Tüm Hakları Saklıdır. © 2012
haberler